Coachande strategier för flow

Här känner jag mig i flow! Här känner jag mig i flow!

Med fyra enkla steg kan du skapa mer flow i ditt liv:

 1) Lämna det som håller dig fast!
Människor, situationer,  händelser, saker, platser och negativa tankar. Allt som inte hjälper stjälper. Gör ett stort rens och skriv en lista på allt som begränsar! Vad kan du lämna? Hur kan du lämna? När kan du lämna?

2) Hämta kraft
Människor, situationer, händelser, saker, platser och positiva tankar där du “connectar” med vem du vill vara och där du hämtar kraft att orka. Det kan vara i skogen, vid havet, på landet. Att “ladda batterierna” och fyllas upp med extra energi är något som vi alla behöver. Att njuta av stunden och att lägga bort mobilen,  vara härvarande på riktigt ger något annat. Något nytt. I detta tillstånd är det också lättare att läka, fysiskt som psykiskt. Gör en lista på allt du vill ta in mer av nu när du rensar och gör plats! Vad kan du ta in? Hur kan du ta in? När ska du göra detta?
 
3)Gör plats för frihet i din kalender 
Jag kryssar för vissa fredagar i min almanacka. I bland gör maken samma och så rymmer vi till stugan. Va? Är det okay? Självklart! Tid är också en valuta. Frihet, för mig, handlar om att ta hand om mig själv emellanåt. Ibland kryssar jag långluch då jag går en långpromenad. Ibland kryssar jag hela eftermiddagen och äter långlunch med en väninna. När jag har tid och ork arbetar jag lätt ikapp om jag vill, eller behöver. Ibland gör jag inte det. För att jag är fri att välja det! (är egen företagre) Vad jag menar är att vi måste känna ett visst mått av frihet för att inte vissna. Forkning visar att vi mår bättre av att sprida ut vår semester under året istället för att ha den i ett svep om sommaren. Hur kan man använda den forskningen som språngbräda? Hur kan du få loss lite mer förebyggande tid? 
 
4. Påminn dig själv att det är du som är designern av ditt liv
Lever du ditt drömliv? Om inte, vilka delar vill du ändra lite på? Vad är det som gör att du hittils inte ändrat på dessa delar? Om du försvarar dig när du läser denna fråga så har jag en ny fråga till dig: Varför väljer du att lyssna till dessa tankar? Om du väljer att se lösningar, vad ser du så istället?  Vad blir ditt första steg?
 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Gitte » Den nya andligheten:  ”Tack för att du rör vid min själ. Min själ behövde denna omfamning”

  • Cattis » Den nya andligheten:  ”Så bra skrivet. Det är dags nu. Kram ”

  • Sophia » Psykologisk utmattning:  ”Exakt så! Jag fick ju diagnosen PTSD I maj men ännu inte fått hjälp från någon. ..”

  • Lena Lorenzen » Psykologisk utmattning:  ”Bra beskrivning Lovisa. Passande att jag läste detta idag efter att ha sett film..”

  • Carina » Olika dimensioner:  ”Fint skrivet Lovisa. Snart kan många fler få ta del av din visdom. Kommer du at..”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln